Iannotta, Clara
ur. w 1983 w Rzymie, studiowała w konserwatoriach w Mediolanie i Paryżu, w IRCAM i na Uniwersytecie Harvarda. Jej pedagogami byli Alessandro Solbiati, Frédéric Durieux i Chaya Czernowin.
W 2013 była stypendystką DAAD, w latach 2018–19 – rezydentką Villa Médicis (Académie de France à Rome). Zdobyła m.in. nagrodę kompozytorską fundacji Ernsta von Siemensa, nagrodę im. Hindemitha (2018) oraz Premio Una Vita nella Musica – Giovani (2019). W 2016 znalazła się na wysokim miejscu Listy Najlepszych (Bestenliste) niemieckich krytyków płytowych za pierwszy krążek monograficzny pt. A Failed Entertainment. Ostatnio otrzymała zamówienia kompozytorskie od takich zespołów, jak Kwartet Arditti, Trio Catch, Quatuor Diotima, Ensemble intercontemporain, Ensemble 2e2m, JACK, Klangforum Wien, Neue Vocalsolisten Stuttgart, Nikel, a także Monachijskiej Orkiestry Kameralnej, Orkiestry WDR w Kolonii i in.
Od 2014 Iannotta jest dyrektorem artystycznym festiwalu Bludenzer Tage Zeitgemäßer Musik. Mieszka i pracuje w Berlinie.
Wybrane utwory: siciliana miniatura na trio smyczkowe (2009), Al di là del bianco na klarnet basowy i trio smyczkowe (2009), il colore dell’ombra na trio fortepianowe (2010), Limun na skrzypce i altówkę plus dwie osoby do odwracania stron (2011), àphones dla siedemnaściorga muzyków (2011), clangsna wiolonczelę i piętnaścioro muzyków (2012), d’après dla siedmiorga muzyków (2012), A failed entertainment na kwartet smyczkowy (2013), The people here go mad. They blame the wind na klarnet basowy, wiolonczelę, fortepian i 12 music-boxes (2013–14), intent on resurrection – spring or some such thing dla siedemnaściorga muzyków (2014), 3 sur 5 na dwóch perkusistów i akordeon (2012–15), troglodyte angels clank by na 13 instrumentów amplifikowanych i obiekty (2015), dead wasps in the jam-jar II na orkiestrę (2016), paw marks in wet cement II na fortepian i instrumenty amplifikowane (2015–18), skull ark, upturned with no mast na czworo wykonawców, instalacje, światła, ruch, obiekty i elektronikę (2017–18), dead wasps in the jam-jar III na kwartet smyczkowy preparowany (2017–18), Outer Space na czterech wykonawców, światła i elektronikę do filmu krótkometrażowego Petera Tscherkassky’ego (2018), MOULT na orkiestrę (2018–19), Eclipse plumage na fortepian, flet (plus obiekty), klarnet basowy (plus obiekty), skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2019), You crawl over seas of granite na kwartet smyczkowy amplifikowany (2019–20).