Kompozytor i wykonawca muzyki elektronicznej. Jego twórczość sytuuje się na przecięciu muzyki instrumentalnej, reaktywnych skomputeryzowanych światów dźwiękowych, tradycyjnej partytury, improwizacji, sztuki audiowizualnej, zjawisk psychoakustycznych i instalacyjnych pejzaży dźwiękowych. Od 2009 jest dyrektorem technicznym i kompozytorem zespołu Wet Ink. Sedno jego praktyki artystycznej stanowi improwizacja laptopowa, którą uprawia z użyciem zaprojektowanego przez siebie oprogramowania. Odbył międzynarodowe tournée z zespołami Rocket Science, Evan Parker Electro-Acoustic Ensemble i Peter Evans Ensemble. Jako kompozytor i wykonawca ma w dorobku ponad trzydzieści płyt z nową muzyką i jazzem; wiele opublikował we własnej wytwórni płytowej Carrier Records. Obecnie jest profesorem na Uniwersytecie w Chicago, gdzie wykłada kompozycję i kieruje Studiem CHIME.
Wybrane utwory: Favorite Things or Titre français avec un petit Mondrian na od czterech do piętnastu laptopów i wideo na żywo (2003), noise + mobile na fortepian i taśmę dwukanałową (2005), Mix-Deep Breaths-Remix na kwartet saksofonowy (2005), American Tokyo Daydream III (The Surprise) na fortepian, kwartet smyczkowy i elektronikę (2006), 7:6 na zniekształconą/amplikowaną wiolonczelę (2006), ATD IV na saksofon, gitarę elektryczną i akordeon/fortepian i perkusję (2007), American Tokyo Daydream I (Calypso Sunrise) na laptop z wideo na żywo (2007), SWITCHES na zniekształconą/ampli kowaną wiolonczelę i zestaw bębnów (2007), data structures/monoliths ii (for Chion) na laptop z samplerem wideo na żywo (2008), Signal Flow na kwartet perkusyjny i elektronikę (2009), Standing Waves na flet, klarnet, saksofon tenorowy, gitarę, akordeon, perkusję i elektronikę (2009), Matrices na trio perkusyjne, elektronikę i dwa telewizory (2009), Memory by Design, muzyka do wideo Nathana Punwara (z Peterem Evansem; 2010), Lyra na kwartet smyczkowy (2007–10), American Tokyo Daydream V na saksofonistę, elektronikę, flet, skrzypce, fortepian i perkusję (2010), Tile Mosaic (a er Chagall) na fortepian na cztery ręce, dwie perkusje i rezonatory (2010), Palimpsest I–II na fortepian/keyboard, otwartą instrumentację i elektronikę (2010), Portraits/Self Portraits na duży zespół (2011), us = Dictionary[\me->\you, \you->\me]; love = us[\me];while(love!=nil,{love=us[love]}); //endless love na flet i głos (2012), Timber Remix, remiks pierwszej części Timber Michaela Gordona (2012), Machine Language na perkusistę, dwie perkusje, dwa klarnety basowe, dwoje skrzypiec, akordeon i elektronikę (2012), Broken Symmetries na skrzypka, elektronikę, flet, saksofon, fortepian i perkusję (2012), Sixty Cycles na saksofon sopranowy, wideo z nagrania i na żywo, skrzypce i wiolonczelę (2013), Chain Reactions/Five Events na kwartet smyczkowy i elektronikę (2013), Four Sixes na sekstet perkusyjny (2014), Escape Strategies na skrzypce, flet, klarnet, perkusję i elektronikę (2014), Points Against Fields na fagot i elektronikę (2014), MODULES na dwie trąbki, róg, tubę, perkusję i elektronikę (z Jeffem Snyderem; 2014), hydra na skrzypce, fortepian i elektronikę (2015), Seven Systems na dwa fortepiany, dwie perkusje i elektronikę (2015), delay/line na flet i elektronikę (2016), binary/momentary: ow state/joy state na kwartet smyczkowy (2016), binary/momentary ii: ow state/joy state na trąbkę, dwa puzony, perkusję i fortepian (2017), Matrix for George Lewis na dwa nieme puzony z analizą i syntezą na żywo (2017), Lines on Black na głos, flet, saksofon, skrzypce, fortepian, perkusję i elektronikę (2018), for Delia Derbyshire na bas, gitarę i elektronikę (2018), binary/momentary iii na wiolonczelę i taśmę (2018), Actuate/Resonatena duży zespół (2018), New Work na saksofon, skrzypce, wiolonczelę, fortepian, perkusję i taśmę kwadrofoniczną (2019), binary/momentary iv na kwartet saksofonowy i elektronikę (2020).