Scheller, Przemysław
Tworzyć zaczął w wieku osiemnastu lat pod okiem ukraińskiej kompozytorki Uliany Biłan. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie Aleksandra Lasonia oraz CNSMD w Lyonie w klasie Philippe’a Hurela. W roku 2018 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych pod opieką artystyczno-naukową Jarosława Mamczarskiego (AM w Katowicach) oraz Michele’a Tadiniego (CNSMD Lyon). Jest adiunktem na Uniwersytecie Śląskim oraz asystentem w Akademii Muzycznej w Katowicach. Gra na instrumentach etnicznych z całego świata, jest też ich kolekcjonerem. Ważną funkcję w jego twórczości pełnią media elektroniczne, a w szczególności muzyka mieszana.
Wybrane utwory: Ślepowidzenie na orkiestrę symfoniczną (2011), Yiri na didgeridoo i live electronics (2012), Wizja Otwartego Nieba na orkiestrę kameralną, basso profondo, didgeridoo i gitarę elektryczną (2012), Pieśń o blasku wody na flet solo (2012), Czasojaśnienie dla dziewięciu muzyków (2014), Imaginary Landscape na zespół kameralny i live electronics (2015), Ocean of Forms na dwa chóry i harfę (2016), Scintillation na zespół kameralny i live electronics (2016), Winter na akordeon i live electronics (2016), Consors paterni luminis na kantora gregoriańskiego, harfę, akordeon, wiolonczelę i media elektroniczne (2017), Sonata na harfę i flet (2018), Dziewczynka z zapałkami na orkiestrę smyczkową (2019), Droga znaczona obumarłym ziarnem na klarnet i orkiestrę smyczkową (2019), Trzy miniatury na kwadrofoniczny kwartet smyczkowy (2019), Studium trwania na taśmę (2019), Phos Hilaron na kantora gregoriańskiego i warstwę elektroniczną (2020).