Hagen, Lars Petter
kompozytor i ważna osobistość w życiu muzycznym Norwegii: dyrektor artystyczny festiwali muzyki współczesnej Ultima w Oslo, The Nordic Music Days oraz Happy Days Sound Festival. Aktualnie stoi na czele działu rozwoju w Filharmonii w Oslo, jest też prezesem Norweskiej Rady Muzycznej.
Jego utwory wykonywane były na festiwalach Donaueschinger Musiktage, Maerzmusik, Gaudeamus Music Week, Huddersfield Contemporary Music Festival i Ultima Festival. Regularnie wykłada na Międzynarodowych Kursach Wakacyjnych Nowej Muzyki w Darmstadcie.
Wybrane utwory:
orkiestrowe: Voices to Voices, Lip to Lip (2000), Concept of Sorrow and Dangers (2001), Norwegian Archives na orkiestrę kameralną i elektronikę (2005), Tveitt Fragments (2006), Funeral March over Edvard Grieg (2007), Lyric Structure (2008), Johannesburg Hymns (2009), The Artist’s Despair Before the Grandeur of Ancient Ruins (2010), To Zeitblom na skrzypce z regionu Hardanger i orkiestrę (2012), Strauss Fragments (2020), Gestern(2021);
kameralne: Nudes 1.1. (1996), Diksjon 9 (1996), Nudes 2.1b (1997), Langsam (1996),Nora Wjech: Lumière espace et vertes (2000), In memory of: (Subjects)(2001), Max F: Passage – Silence and Light Triptich (2002), Kronologi(2005), Hymnen (2007), Diabelli Cadenza na fortepian (2015), Harmonium Repertoire (2016), Trans gurations na kwartet smyczkowy (2017); wokalne: Six Portraits (2002), The Neue Vocalsolisten Notebook (2011),Lament na chór, perkusję i elektronikę (2017); elektroakustyczne: Syv studies i sevpålagt tristesse (2005), Nudes 2.0 (1977);
instalacje: Secrets/Knowledge (2001), Silent Places (2003), Sharing Silence (2004), Understemmer (2006), Batterie Sonique (2011), Archive Fever (2016).