Hiendl, Laure M.
ur. w 1986 kompozytor/ka i wykonawca/wykonawczyni. Mieszkają w Berlinie. Ich twórczość sytuuje się na skrzyżowaniu muzyki koncertowej, performansu, teatru muzycznego, instalacji i innych dziedzin interdyscyplinarnych, z użyciem instrumentów wzbogaconych o elektronikę; eksplorują performatywność relacji przestrzeń–czas–ciało w muzyce jako żywym akcie. Muzyka ta jest rozumiana jako wspólna przestrzeń w czasie pomiędzy ciałami, w wydarzeniu z gruntu teatralnym i politycznym. Uzyskali stopień doktorski na Uniwersytecie Columbia, obecnie są docentem /docentką na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu.
Wybrane utwory: UniSolo na perkusję (2012), OFFSHORE na kwartet dęty, dwoje perkusistów, elektronikę i wideo (2012–13), tonus na skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2014), Schichtung, performans–instalacja na czworo lub więcej wykonawców (2014), PARADISE, opera instalacja na osiem głosów, zespół, elektronikę i wideo (2015–16), Testomania na chór i elektronikę (2016), still|arriving, instalacja na fortepian i elektronikę (2016), i found a space for me and you and when i gave the space... na dwoje wykonawców (2016), little moments of invisible deaths na dwa fortepiany i elektronikę (2016), HighWay, choreografia (z Julianem Weberem, 2016–17), Alles beginnt immer jetzt na wiolonczelę i elektronikę (2017), I Kwartet smyczkowy (Tubular–Mondo) z elektroniką (2018), Ten Bullets Through One Hole na dwa głosy, elektronikę i wideo (2018), excyte, performans (z Julianem Weberem i Kingą Tóth, 2018), Music for Hotelbars, instalacja na trio fortepianowe i elektronikę (2018), Contretemps/Soliloquyna zespół i elektronikę (2019), We called it utopia na fortepian / kwartet perkusyjny i elektronikę (2019), BERGEN, performans (z Göksu Kunak / Gucci Chunk, 2019), The Body of Work na altówkę, elektronikę i wideo (2020), White RadianceTM na głos, zespół i elektronikę (2020), Songs for Captured Voices, teatr muzyczny na głos, zespół i elektronikę (2020–21), II Kwartet smyczkowy (2021).