Jaskot, Dobromiła
ur. w 1981 w Polsce, od 2015 mieszka w Australii. Kompozytorka, pianistka i edukatorka, której muzyka jest stale obecna na polskiej i międzynarodowej scenie muzyki nowej. W swojej twórczości koncentruje się na istocie dźwięku, analizie procesu jego powstania i istnienia oraz poszukiwaniach ekspresyjnych i barwowych. Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu (magisterium w 2005) oraz Akademii Muzycznej we Wrocławiu (doktorat w 2011), do 2015 adiunktka i kierowniczka studia elektroakustycznego w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Artystka intensywnie dokształcała się podczas międzynarodowych kursów, warsztatów czy studiów podyplomowych. Jest wielokrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wielu innych instytucji i fundacji, jak Ernst von Siemens Musikstifung czy Collegium Europeaum Jenense, a także laureatką konkursów kompozytorskich i pianistycznych. W 2009 została zaproszona na rezydencję artystyczną w ramach Djerrasi Composer Artists Program w Kalifornii. Jej kompozycje wykonywane są na wielu festiwalach międzynarodowych, m.in.: Warszawska Jesień, Other Minds Festival w San Francisco, Ultraschall w Berlinie, Totally Huge New Music Festival w Perth czy Bendigo International Festival of Exploratory Music (Australia). Na co dzień z pasją uczy gry na fortepianie oraz projektuje wnętrza.
Wybrane utwory: atnongara na fortepian (2002), how-who na głos i live electronics (2003), Ogrody na elektronikę (2003), Hagalaz na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2004), Liija na elektronikę (2004), Ingwazna orkiestrę kameralną (2005), Phaedra, interaktywna opera kameralna (2005/06), Wiirje na wielką orkiestrę symfoniczną (2006), Lineariana kwartet smyczkowy (2007), hannha na wiolonczelę i live electronics (2007), Hum... na beatboxera, klarnet basowy, skrzypce, fortepian i perkusję (2008), eXntropia na wielką orkiestrę symfoniczną (2009), Chopin Quest, projekt audiowizualny (2010), Chatayu na fortepian, klawesyn i zespół instrumentalny (2012), Himah na troje perkusistów (2012), Eizzcok na elektronikę (2013), Elferiae na kwartet smyczkowy (2013), Slejpnir na głos męski, fortepian, obiekty perkusyjne i amplifikację (2014), Loogshmaar na 26 głośników (2015), Hgrrrsht na dwa amplifikowane flety i krtanie (2015), Spri na fortepian (2019), Skraarg na podwójny kwartet smyczkowy (2021).