Iannotta, Clara Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1983 w Rzymie, studiowała w konserwatoriach w Mediolanie i Paryżu, w IRCAM i na Uniwersytecie Harvarda. Jej pedagogami byli Alessandro Solbiati, Frédéric Durieux i Chaya Czernowin. 

W 2013 była stypendystką Berliner Künstlerprogramm des DAAD, w latach 2018–19 – rezydentką Villa Médicis, rzymskiej placówki Akademii Francuskiej. Otrzymała m.in. nagrodę kompozytorską Fundacji Ernsta von Siemensa, nagrodę im. Hindemitha (2018) oraz Premio Una Vita nella Musica – Giovani (2019). W 2016 znalazła się na wysokim miejscu Listy Najlepszych (Bestenliste), wytypowanych przez niemieckich krytyków płytowych, za pierwszy krążek monograficzny A Failed Entertainment. Ostatnio otrzymała zamówienia kompozytorskie od takich zespołów jak Kwartet Arditti, Trio Catch, Quatuor Diotima, Ensemble intercontemporain, Ensemble 2e2m, JACK, Klangforum Wien, Neue Vocalsolisten Stuttgart, Nikel, a także od Monachijskiej Orkiestry Kameralnej, Orkiestry WDR w Kolonii i in. Od 2014 Clara Iannotta jest dyrektorką artystyczną festiwalu Bludenzer Tage Zeitgemässer Musik. Od 2022 będzie współdyrektorką artystyczną festiwalu Klangspuren w Schwaz. Mieszka i pracuje w Berlinie. 

Wybrane utwory: siciliana miniatura na trio smyczkowe (2009), Al di là del bianco na klarnet basowy i trio smyczkowe (2009), il colore dell’ombra na trio fortepianowe (2010), Limun na skrzypce i altówkę oraz dwie osoby do odwracania stron (2011), àphones dla 17 muzyków (2011), clangs na wiolonczelę i 15 muzyków (2012), d’après dla siedmiorga muzyków (2012),A failed entertainment na kwartet smyczkowy (2013), The people here go mad. They blame the wind na klarnet basowy, wiolonczelę, fortepian i dwanaście music-boxes (2013–14), intent on resurrection – spring or some such thing dla 17 muzyków (2014), 3 sur 5 na dwóch perkusistów i akordeon (2012–15), troglodyte angels clank by na 13 instrumentów amplifikowanych i obiekty (2015), dead wasps in the jam-jar II na orkiestrę (2016), paw marks in wet cement II na fortepian i instrumenty amplifikowane (2015–18), skull ark, upturned with no mast na czworo wykonawców, instalacje, światła, ruch, obiekty i elektronikę (2017–18), dead wasps in the jam-jar III na kwartet smyczkowy i laptop (2017–18), Outer Space, utwór interaktywny na zespół z elektroniką (2018), MOULT na orkiestrę (2018–19), Eclipse plumage na fortepian, flet (plus obiekty), klarnet basowy (plus obiekty), skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2019), You crawl over seas of granite na amplifikowany kwartet smyczkowy (2019–20), They left us grief-trees wailing at the wall na zespół (2020).