Śmigasiewicz, Mateusz
ur. w 1989, artysta dźwiękowy, kompozytor, muzyk. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie kompozycji i multimediów Zygmunta Krauzego. Działa twórczo na wielu polach, komponuje muzykę kameralną, symfoniczną, elektroakustyczną oraz muzykę ilustracyjną do teatru i filmu. Interesuje go rozstrajanie zastanych współbrzmień, zagęszczanie faktur, rozciąganie czasu, rozszerzanie przestrzeni – również poprzez tworzenie w bliskiej współpracy z wykonawcą. Działa intuicyjnie, choć bliska jest mu procesualność. Uwielbia aranżować sytuacje, w których reguły komunikacji nie są do końca jasne. Muzyka zabiera głos, kiedy słowo wyczerpuje znaczenie, budując przeczucie tego, czego nie da się opisać językiem. Od 2016 z Izabelą Smelczyńską tworzy kolektyw Eufonia Pseudolarix, wykonujący improwizowaną muzykę elektroakustyczną. Uczestnik kursów kompozytorskich pod kierunkiem wielu wybitnych artystów takich jak: Simon Steen-Andersen, Philippe Manoury, Johannes Kreidler, Mark Andre, Agata Zubel, Stefan Prins, Marco Stroppa, Marta Ptaszyńska, Maurizio Sotelo czy Ondřej Adámek. Utwory Mateusza Śmigasiewicza był wykonywane w Polsce i za granicą (Ukraina, Włochy, Indonezja, Węgry). Obecnie jest słuchaczem studiów doktoranckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Mieszka i tworzy w Warszawie.
Wybrane utwory: M A G M A 2 na akordeon amplifikowany (2017), Rubber na flet, skrzypce i akordeon (2018), Dom jest gdzie indziej na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę (2019), Les Sirénes na orkiestrę i dźwięki otoczenia (2019/20), The ways of wood na portatyw organowy, audio playback i wideo (2020).