Śniady, Marta Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

kompozytorka, ur. w 1986 w Pabianicach, obecnie mieszka we Wrocławiu. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2010). Przez dwa lata kształciła się w ramach Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Łodzi, a w 2019 ukończyła studia podyplomowe w The Royal Academy of Music w Aarhus (Dania) w klasie Simona Steena-Andersena i Nielsa Rønsholdta. 

Jej utwory były prezentowane w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Danii i we Francji, podczas takich festiwali jak: Warszawska Jesień, Musica Electronica Nova, Frau Musica (Nova), Sacrum Profanum, Pulsar, Klang, RAMA, Musica Estranha i Percussion Plus. Współpracowała z wieloma zespołami, m.in.: Kwartludium, ElettroVoce, Spółdzielnią Muzyczną, Orkiestrą Muzyki Nowej, Ensemble Garage, NJYD, Hashtag Ensemble oraz Duo van Vliet. Jest autorką muzyki instrumentalnej, scenicznej, elektroakustycznej; obecnie zajmuje się przede wszystkim kompozycją audiowizualną. 

W 2013 zdobyła I nagrodę na XI Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego w Krakowie. W 2016 Polskie Radio zgłosiło jej kompozycję aer na klarnet/ klarnet basowy i orkiestrę na 63. Międzynarodową Trybunę Kompozytorów. W 2017 została stypendystką programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2015 obroniła doktorat w zakresie kompozycji w Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie obecnie pracuje na stanowisku adiunkta. 

Wybrane kompozycje: Dusza z ciała wyleciała na chór mieszany a cappella, sł. Anonim (2007), aSH na skrzypce, klarnet, fortepian i perkusję (2012), s!c2 na sopran i audio playback (2013), utter silence na amplifikowany flet solo (2013), aerna klarnet/klarnet basowy i zespół kameralny (2014), un na marimbę solo (2015), ore na dwie misy tybetańskie i gong (2015), (lm) na zespół kameralny (2016), (lx) na kwartet smyczkowy (2016), <<<st)i(ll<<<na amplifikowane altówkę i akordeon (2016), Memoopera na głos, zespół instrumentalny, audio playback i wizualizacje (2016), c_ut|e_#1 na zespół kameralny, wideo i audio playback (2017), c_ut|e_#2 na flet, akordeon, perkusję, wideo i audio playback (2017), admix+ na zespół kameralny (2017), in the pink na dwie marimby, wideo i audio playback (2017), c_ut|e_#1.0 na zespół kameralny, wideo i audio playback (2017), ‘I will always be there for you’ – Sorry – Believe na flet, wideo i audio playback (2018), Probably the most beautiful music in the world na zespół kameralny, wideo i audio playback (2018), YOUR ONLY LIMIT IS YOU na dwóch performerów, wideo i audio playback (2019), Your ultimate guide on how to live a healthy lifestyle na zespół kameralny, wideo i audio playback (2019), you make me feel so brand new na głos, sampler, wideo i audio playback (2019), good thing come to those who sweat na akordeon, wideo i audio playback (2019), Speak boldly na wideo i audio playback (2019), 4 rituals of women’s happiness na zespół kameralny, wideo i audio playback (2019), 4 rituals of women’s happiness #2 na flet, wideo i audio playback (2020), About Time na zespół kameralny, wideo i audio playback (2020), so music for sensitive gals na orkiestrę, wideo i audio playback (2021).