Piyanist Şantör - Laure M. Hiendl, Göksu Kunak
To krótki fragment opery Bergen, The Woman of Agonies (2019). Pisarz/pisarka Göksu Kunak (Gucci Chunk) oraz kompozytor/ ka Laure M. Hiendl opowiadają historię słynnej śpiewaczki stylu arabesk. Jest to styl muzyczny z Turcji, stworzony dla wyrażenia bólu nowej, uciśnionej klasy społecznej, która pojawiła się w tym kraju po migracji do miast w latach 50. i 60. XX wieku. Było to krótkie zakłócenie, anomalia na pionowej osi czasu tego państwa narodowego. Bergen była jedną z niewielu śpiewaczek arabesk, którym udało się przełamać bojkot narodowej telewizji TRT.
Pomimo nalegań jej męża Halisa, aby przestała śpiewać w klubach nocnych, Bergen kontynuowała karierę. Zazdrosny Halis wynajął złoczyńcę, który oblał ją kwasem i oślepił na jedno oko. Bergen pokryła martwy oczodół brokatem i nadal śpiewała swoją ekstatyczną muzykę; w latach 80. osiągnęła status artystki kultowej. W końcu Halis ją zamordował.
Ten performatywny teatr muzyczny nie tylko opowiada historię Bergen – „kobiety wielu rozpaczy” – ale również omawia morderstwa kobiet i członków społeczności LGBQTI+ w Turcji. Historia Bergen została opowiedziana w formie wykładu, krótkich tekstów hybrydowych w różnych sytuacjach performatywnych. Inne wątki utworu to ekspresja stylu arabesk poprzez ciało i dziwne podobieństwo odruchów samoobronnych i opiekuńczych. Dzieło jest osadzone w scenerii tureckich klubów nocnych, gdzie na scenie występuje pojedynczy artysta lub artysta przy fortepianie albo śpiewak lub śpiewaczka z towarzyszeniem małego zespołu. Niemal klasyczna narracja w pewnym momencie rozpada się i zamienia w instalację czy krajobraz.
Bergen powstało przy wsparciu inm – initiative neue musik Berlin e.V. i miało prawykonanie w ramach Bergen Assembly w Norwegii (kuratorzy: Paul B. Preciado i Viktor Neumann) oraz w Berlinie na 3hd Festival 2019 w HAU2. Fragmenty Bergen były również emitowane w ramach audycji poświęconej twórczości Laure M. Hiendl Musik der Gegenwart w radiu RBB 30 października 2019.