Korsun, Anna Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1986, ukraińska kompozytorka, artystka dźwięku, performerka. Mieszka w Niemczech. Studiowała kompozycję w Kijowie i Monachium u Moritza Eggerta. W swoich utworach wykorzystuje instrumenty akustyczne, głosy, elektronikę, obiekty dźwiękowe, taniec. Współpracuje z muzykami zawodowymi, amatorskimi oraz niemuzykami. Ponadto sama wykonuje muzykę: śpiewa, gra na instrumentach klawiszowych, reżyseruje projekty muzyczne. Jest pedagogiem kompozycji w konserwatorium w Amsterdamie i na międzynarodowych kursach muzycznych. Brała udział w festiwalach nowej muzyki, takich jak Eclat, Dni Muzyki MTMW, Warszawska Jesień, Musica Strasbourg oraz w Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie. Pracowała z wieloma zespołami nowej muzyki, m.in. z Neue Vocalsolisten Stuttgart, Mosaik, Ascolta, Ensemble Modern, AskoSchönberg, Camerata Silesia, Silbersee, ponadto z monachijską eaterakademie August Everding i krakowską Akademią Sztuk Teatralnych im. Ludwika Solskiego. Jako artystka rezydentka przebywała m.in. w Villa Massimo w Rzymie, w Kanadzie w ramach programu New Music Goethe-Institut, Akademie Schloss Solitude w Stuttgarcie, Cité internationale des arts w Paryżu. Jest zdobywczynią kilku nagród. 

Wybrane utwory: Rarefaction of Water na fortepian i orkiestrę (2010), Rock, Scissors, Paper na obiekty dźwiękowe i pięciu performerów (współautor: Sergey Khismatov, 2010), Nisusna orkiestrę (2011), 3 in 1 na tubę, wiolonczelę i organy (2011),Visitation, muzyka dla śpiewających tancerzy (2012), Tohuwabohu, opera kameralna na trzy głosy, puzon, kontrabas, obiekty dźwiękowe i sampler (2012), Tales of a Brain na waltornię, perkusję, sopran, organy, skrzypce, kontrabas i taśmę (2012), Nighttime Tales na tenor i zespół (2013), Plexus na zespół (2014), Pulsar na organy i głos (2014),The Time of the Owl’s Flight, muzyka elektroniczna na oktofoniczny system dźwiękowy (2015), In einem anderen Raum na orkiestrę ze smartfonami (2016), Zwielicht, performans na dwa głośniki, fortepian i sześciu wykonawców (2017), Au­ dioguide na śpiewającą orkiestrę (2018), Geheime Sehnsucht der Zeilen na zespół amplifikowany, taśmę i system dźwiękowy kwadro (2018), sottilissime na trio smyczkowe (2019),Signals, utwór wokalny dla czternastu poruszających się wykonawców z megafonami (2019), Lei na śpiewającą wiolonczelę (2020), tamerai na zespół (2021), In The Cage na kwartet smyczkowy, klawesyn i ogrodzenie (2022), MARA na skrzypce i elektronikę (2021), eigengrau na akordeon (2022).