Strojecki, Tomasz Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1987. W 2020 uzyskał stopień doktora sztuk plastycznych w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na kierunku projektowanie graficzne w Pracowni Działań Multimedialnych. Realizuje projekty z wykorzystaniem nowych mediów oraz instalacji interaktywnych. Współpracuje z muzykami i kompozytorami, poszukując nowych form ekspresji i kreowania przestrzeni, w której rodzi się współczesny spektakl audiowizualny. Podejmuje inicjatywy współtworzenia prac o charakterze interdyscyplinarnym, na styku muzyki, sztuk wizualnych, działań performatywnych i cyberprzestrzeni. 

Jest współtwórcą koncertu multimedialnego Microconcerto V na fagot solo i elektronikę w ramach 153. Śląskiej Trybuny Kompozytorów (2017). W 2018 wraz z Marianem Oslislo i Krzysztofem Zygalskim stworzył warstwę wizualną do Audycji V Andrzeja Krzanowskiego. Premiera pełnej wersji tego dzieła odbyła się w ATM Studio, w ramach festiwalu Warszawska Jesień w 2018. Tomasz Strojecki jest współautorem instal-akcji/koncertu audiowizualnego Gdzieniegdzie zorganizowanego przez Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w ramach VIII edycji Festiwalu Prawykonań w 2019. W tym samym roku zrealizował improwizowany (w obrazie i dźwięku) koncert audiowizualny Stłumić krzyk kamienia w ramach festiwalu Ars Cameralis XXVIII w Katowicach. Brał udział w wielu wydarzeniach kulturalnych jako VJ (twórca wizualizacji generatywnych w czasie rzeczywistym), m.in. w Miesiącu Fotogra i w Krakowie (2019) czy Bielskiej Zadymce Jazzowej (2020). 

W październiku 2020 stworzył instalację interaktywną Trans­forma/Gdzieniegdzie, która jest metaformą cyklu koncertów audiowizualnych Gdzieniegdzie. Obejmowała ona siedem stacji (interaktywnych artefaktów) złożonych z ekranów diodowych, systemów wykrywania obrazu oraz nagłośnienia. Praca ta była przedmiotem projektu doktorskiego. 

W 2022 zrealizował warstwę multimediów do spektaklu Histo­ria żołnierza Igora Strawińskiego, który został zaprezentowany w sali koncertowej NOSPR. Stworzył też instalację multimedialną, a zarazem instrument wizualny w ramach koncertu Cellocode podczas festiwalu Musica Polonica Nova w 2022 we Wrocławiu.