Isphording, Gośka Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

jest klawesynistką aktywną na polu muzyki współczesnej i eksperymentalnej. Mieszka w Holandii, ale niestrudzenie pełni rolę ambasadorki polskiej muzyki poza granicami kraju.

Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie i Królewskie Konserwatorium w Hadze. Umiejętności w zakresie wykonawstwa współczesnej muzyki klawesynowej doskonaliła na studiach mistrzowskich u Elżbiety Chojnackiej w Mozarteum w Salzburgu oraz u Annelie de Man w Konserwatorium w Amsterdamie, gdzie obecnie prowadzi klasę klawesynu współczesnego.

Jest adresatką ponad stu kompozycji solowych i kameralnych napisanych z myślą o niej, w tym pięciu koncertów klawesynowych: Hanny Kulenty (GG Concerto, 2009), Roderika de Mana (Le Clavecin Illuminé, 2012), Andrzeja Kwiecińskiego (Concerto. Re Maggiore, 2013), Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (Ao­-Tea­-­Roa, 2019) i Evana Johnsona (Linke Hand eines Apostels, 2019). Jako solistka występowała na prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej: Huddersfield Contemporary Music Festival, ICMC (Barcelona), Gaida (Wilno), Transit (Leuven), Klangzeit Festival (Münster), Cutting Edge Festival (Londyn), Progetto Musica/ Musica Experimento (Rzym), November Music Festival (‚s-Hertogenbosch), Holland Festival (Amsterdam) oraz w Polsce: Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Audio Art Festival, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej „Kody”, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Muzyki Polskiej. Współpracowała z takimi formacjami muzycznymi jak: Asko|Schönberg, Insomnio Ensemble, Musikfabrik; na stałe jest członkinią londyńskiego The Riot Ensemble. 

Jej nagrania prezentowane były w prestiżowych rozgłośniach BBC3, Radio4 NL, France Musique, NDR i wydawane na płytach. Jako solistka występuje w najnowszej kreacji choreografa Jana Martensa – FUTUR PROCHE dla Opera Ballet Vlaanderen, która miała swoją premierę na festiwalu w Awinionie w lipcu tego roku.