Hirsti-Kvam, Martin A.
ur. w 1991, kompozytor. Ukończył Norweską Akademię Muzyczną i muzykologię na uniwersytecie w Oslo. Tworzy muzykę o orientacji konceptualnej, często z zastosowaniem elektroniki, elementów wizualnych i samplingu w dialogu z wykonawcami. Zawsze jest ona próbą ukazania nowych perspektyw i refleksją nad istotą muzyki, słuchania i wykonania na żywo. Istotną częścią jego twórczości jest technologia, która umożliwia poszerzanie przestrzeni, fuzję wirtualnego z realnym poprzez projekcje, elektronikę i nagrania stereo, a także odtwarzanie starych nagrań magnetofonowych, m.in. kasetowych, i wykorzystanie starych radioodbiorników FM.
W 2018 na Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie otrzymał Kranichsteiner Musikpreis. W 2020 został wybrany do norweskiego programu dla młodych talentów (KUPP), organizowanego przez Stowarzyszenie Kompozytorów Norweskich i Music Norway. Jego utwory są wykonywane m.in. przez zespoły Adapter, Cikada, Pinquins i asamisimasa, ma je w swoim repertuarze Norweska Orkiestra Kameralna. Można je było także usłyszeć na festiwalach Ultima w Oslo, SPOR (Festival for Contemporary Music and Sound Art) w Aarhus czy w Darmstadcie.
Wybrane utwory: Hyperrealities, spacer dźwiękowy słuchaczy ze słuchawkami (2017), Silent Resistance na perkusistę, trzy werble i małe głośniki (2018), Re-routing na klarnet amplifikowany, altówkę i fortepian (2019), Fourth quartet (inner ear music) na kwartet smyczkowy, wideo, elektronikę i światła (2020), Through imaginary landscapes na sześcioro wykonawców, elektronikę i wideo (2021), Interiors na troje wykonawców, elektronikę i światła (2021), Memory Box #1: Sommermorgen na perkusistę, elektronikę i wideo (2022), Hyperinstrument #1 dla trojga wykonawców (2023), Memory Box #2 na troje wykonawców, wideo i elektronikę (2023).