Śniady, Marta Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1986 w Pabianicach, obecnie mieszka we Wrocławiu. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2010). Przez dwa lata kształciła się w ramach Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Łodzi, a w 2019 ukończyła studia podyplomowe w The Royal Academy of Music w Aarhus (Dania) w klasie Simona Steena-Andersena i Nielsa Rønsholdta. Jej utwory były prezentowane w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Danii i we Francji, podczas takich festiwali, jak: Warszawska Jesień, Musica Electronica Nova, Frau Musica (Nova), Sacrum Profanum, Pulsar, Klang, Heroines of Sound, Musica Estranha i Percussion Plus. Współpracowała z licznymi zespołami, m.in.: Kwartludium, ElettroVoce, Spółdzielnią Muzyczną, Orkiestrą Muzyki Nowej, Ensemble Garage, NJYD, Hashtag Ensemble oraz Duo vanVliet. Jest autorką muzyki instrumentalnej, scenicznej, elektroakustycznej; obecnie zajmuje się przede wszystkim twórczością audio-wideo. W 2013 zdobyła I nagrodę na XI Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. T. Ochlewskiego w Krakowie. W 2016 Polskie Radiozgłosiło jej kompozycję aer na klarnet/klarnet basowy i orkiestrę na 63. Międzynarodową Trybunę Kompozytorów. W 2017 została stypendystką programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pracuje jako adiunktka w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Wybrane utwory: utter silence na amplifikowany flet solo (2013), s!c2 na sopran solo i audio playback (2013), aer na klarnet/klarnet basowy i zespół kameralny (2014), <<<st)i(ll<<< na amplifikowane altówkę i akordeon (2016), Memoopera na sopran, gitarę elektryczną, akordeon, wiolonczelę, perkusję i audio playback (2016), (lm) na zespół kameralny (2016), (lx) na kwartet smyczkowy (2016), in the pink na dwie marimby, wideo i audio playback (2017), admix+ na zespół kameralny (2017), c_ut|e_#1 na zespół kameralny, wideo i audioplayback (2017), c_ut|e_#2 na flet, akordeon, perkusję, wideo i audio playback (2017), probably the most beautiful music in the world na zespół kameralny, wideo i audio playback (2018), ‘I will always be there for you’ – Sorry – Believe na flet, wideo i audio playback (2018), good things come to those who sweat na akordeon, wideo i audio playback (2019), you make me feel so brand new na głos, sampler, wideo i audio playback (2019), YOUR ONLY LIMIT IS YOU na dwoje performerów, wideo i audio playback (2019), Your ultimate guide on how to live a healthy life style na zespół kameralny, wideo i audio playback (2019), Speak boldly na wideo i audio playback (2019), 4 rituals of women’s happiness na zespół kameralny, wideo i audio playback (2019), 4 rituals of women’s happiness #2 na flet, wideo i audio playback (2020), soft music for sensitive gals na orkiestrę, wideo i audio playback (2021), Nowe Formy na zespół kameralny, wideo i audio playback (2021), About Time na kwartet perkusyjny, wideo i audio playback (2020), W biały, biały dzień na wideo i 12-kanałowy system nagłośnieniowy (2023), Body X Ultra na zespół kameralny, obiekty i audio playback (2023), Body XUltra Limited Edition na zespół kameralny, obiekty i audio playback (2023), Body X Ultra – Glass Edition na zespół kameralny, unikatowe szklane obiekty i audio playback (2024), Body X Ultra – Artificial Nature na altówkę, akordeon, unikatowe szklane obiekty i audio playback (2024), Body X Ultra – VR Edition, instalacja VR (2024), Body X Ultra – Under the skin na flet, saksofon barytonowy, gitarę elektryczną, klawiaturę MIDI, zestaw perkusyjny, obiekty, wideo i czterokanałową elektronikę (2025), Body X Ultra FLOW na Mooga, dwa samplery, audio playback i wideo (2025), CRUMBS, instalacja wideo we współpracy z Kariną Marusińską i Jackiem Chamotem (2025), How can I help you? na zespół kameralny, wideo i audio playback (2025).