Macklay, Sky Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1988, kompozytorka, oboistka i autorka instalacji. W swojej muzyce bada śmiałe kontrasty, słyszalne procesy oraz fizyczność dźwięku. Jej utwory są wykonywane i promowane przez zespoły ICE, Splinter Reeds, Wet Ink Ensemble, JACK Quartet, Mivos Quartet, Ensemble Dal Niente, Da Capo Chamber Players, New York Virtuoso Singers i Le Nouvel Ensemble Moderne. W 2013 jej utwór napisany dla orkiestry Lexington Symphony zdobył nagrodę Leo Kaplana – główne wyróżnienie w ASCAP Morton Gould Young Composer Awards. W 2015 stworzyła dźwiękowo-kinetyczną instalację Harmonibots na nadmuchiwane roboty grające na harmonijkach ustnych, za którą otrzymała Ruth Anderson Prize przyznawaną przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Kobiet w Muzyce (International Alliance for Women in Music). Realizowała zamówienia od Fromm Foundation na Harvard University, Chamber Music America, Gaudeamus Muziekweek i Jerome Fund for New Music. Jej kwartet smyczkowy Many Many Cadences, nagrany przez Spektral Quartet (na nominowanym do nagrody Grammy albumie), uzyskał nagrodę ASCAP. W latach 2015–17 była konsultantem do spraw kompozycji i głosu w American Opera Projects, jej jednoaktowa opera The Surrogate z librettem Emily Roller miała prawykonanie na University of Illinois. Jako oboistka występowała na festiwalach MATA i SPLICE, jest też członkinią nowojorskiego Ghost Ensemble. 

Pochodząca ze stanu Minnesota artystka ukończyła studia kompozycji na Columbia University pod kierunkiem Georga Friedricha Haasa, George’a Lewisa i Freda Lerdahla. Dyplomy uzyskała również na University of Memphis i w Luther College stanu Iowa. Z entuzjazmem działa w obszarze edukacji muzycznej. Jako wykładowczyni uczestniczyła dziewięć razy w letnim programie The Walden School dla młodych muzyków. W latach 2018–20 wykładała na Valparaiso University w stanie Indiana. Jej utwory publikuje wydawnictwo C.F. Peters. 

Wybrane utwory: Lake Dublin na klarnet, fortepian i miski z wodą (2009), Before There Was Backspace... na flet, klarnet, wiolonczelę, fortepian, perkusję i maszynę do pisania (2011), Missing Parts of Moonspots na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i perkusję (2011), Doppelgänger na dwa oboje i zespół sześciorga muzyków (2012), Dissolving Bands na orkiestrę (2012), Zoom In na saksofon tenorowy, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i perkusję (2013), 60 Degree Mirrors na zespół (2013), The Braid na klarnet, wiolonczelę i perkusję (2014), Inner Life of Song na zespół obojów (2014), Doppelgänger III na dwa oboje i organy (2014), Sing eir Names na 17-głosowy chór (2015), Lessina, Levlin, Levlite, Levora dla mówiącego skrzypka / mówiącej skrzypaczki z elektroniką (2015), White/Waves na zespół i elektronikę (2015), Many Many Cadences na kwartet smyczkowy (2015), FastLowHighSlow na skrzypce i fortepian, z opcjonalną piątą częścią na dwoje skrzypiec i fortepian na cztery ręce (2015), Harmonibots, instalacja (2015), The Big Wind-Up na fortepian zabawkę i altówkę zabawkę (2016), Glossolalia na mezzosopran i fortepian (2016), Density Dancity na saksofon tenorowy i fortepian (2016), All About Alice na orkiestrę (2016), Why We Bleed, opera kameralna na dwa soprany, baryton i fortepian (2016), Microvariations na zespół (2016), Fly’s Eyes na sopran, flet, saksofon tenorowy, skrzypce, fortepian, perkusję i elektronikę (2016), X + X = ? na waltornię, saksofon altowy i zespół instrumentów dętych (2017), Disputation(s) on the Power (of Indulgences) na chór mieszany i zespół instrumentów dętych blaszanych (2017), Six Years Six Days dla śpiewaka/śpiewaczki z fletem, klarnetem, skrzypcami i perkusją (2017), Exponential na saksofon, skrzypce, gitarę elektryczną, fortepian i perkusję (2017), MEGA-ORGAN, instalacja (2017), Choppy na obój, klarnet, klarnet basowy, saksofon i fagot (2017), Escalator na obój, waltornię i zespół kameralny (2018), The Surrogate, opera kameralna na pięciu śpiewaków i orkiestrę kameralną (2018), Swarm Collecting na zespół (2019), Maps (of Friendship) na skrzypce, altówkę i wideo (2019), Seven Squiggles for Sam na skrzypce i fagot (2019), Head Voices na saksofony sopranino i barytonowy oraz elektronikę (2019).