Malinowski, Paweł Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1994, w swojej twórczości poszukuje muzycznych obiektów z przeszłości, którym nadaje nowy kontekst. Interesuje się kampem, piosenkami zespołu Roxette, historiami szkatułkowymi, a także życiem codziennym. 

Współpracował z zespołami muzyki współczesnej, m.in. Airborne Extended, Duo Van Vliet, Kompopolex, Ensemble Modern, Friction Quartet, Hashtag Ensemble, Momenta Quartet, NJYD, orkiestrą Corda Cracovia, Orkiestrą Muzyki Nowej, Spółdzielnią Muzyczną Contemporary Ensemble. W sezonie 2020/21 współpracował z London Philharmonic Orchestra w ramach projektu LPO Young Composers. 

Jest laureatem I Nagrody na 58. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (2017) oraz stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów (2017/18). Jego utwór Robotron reprezentował Polskie Radio na 66. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów (2019). 

Ukończył studia z kompozycji w Royal Academy of Music w Aarhus w klasie Simona Steena-Andersena, Nielsa Rønsholdta i Juliany Hodkinson oraz z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Wojciecha Widłaka. Obecnie pod jego kierunkiem realizuje program Szkoły Doktorskiej. Swoje umiejętności poszerzał także na warsztatach i lekcjach mistrzowskich m.in. z Eivindem Buene, Pierluigim Billonem, Bernhardem Langiem, Stefanem Prinsem, Kaiją Saariaho, Marco Stroppą i Jennifer Walshe. 

Wybrane utwory: Płótno (Canvas) na amplifikowane organy (2015, wersja z wideo – 2016, wersja na akordeon i elektronikę – 2019), romantic landscape na zespół (2015), ...still untitled:( [love songs] na zespół i elektronikę (2015), quick guide to contemporary guitar na gitarę elektryczną, elektronikę i wideo (2016), schwarzeisna klarnet basowy, perkusję i wiolonczelę (2016), I <3 Franz na kwartet smyczkowy (2016), Future is calling us na wielokanałową projekcję dźwięku (2016), Viens! Maman va te prendre en photo na siedmioro wykonawców, elektronikę i wideo (2016), ...über BWV 971 na flet i trio smyczkowe (2016), Dziś wydaje mi się że jest lepiej na 11 wykonawców, elektronikę i wideo (2017, rew. 2018), It helps relieve tensionna flet basowy, kontrabas i elektronikę (2017, wersja na flet i elektronikę – 2018), Op.50/No1 na fortepian (2017), C’mon Join to Joyride na troje wykonawców, kasety magnetofonowe i wideo (2017), Faites vos jeux na trio fortepianowe, elektronikę i wideo (2018), Nachtwanderung na orkiestrę (2018), Robotron na zespół i sampler (2018), Sommer Resort Darmstadt, instalacja wideo (2018), They can’t see you like I can na klarnet basowy, saksofon barytonowy, elektronikę i wideo (2018), import/export na zespół i elektronikę (2018), untitled na amplifikowany flet prosty i klawesyn (2019), ZMRÓŹ na orkiestrę i taśmę analogową (2019), The fear of falling remains a constant na wiolonczelę, elektronikę i wideo (2020), It is way too serious to be in panic (ouverture) na taśmę analogową (2020), And it rose and it fell and pulsed like a wave na altówkę, akordeon, elektronikę i wideo (2019/20), ...still in the middle of happening na zespół i taśmy analogowe (2020), Imaginarium Polkolor na troje wykonawców, elektronikę i projekcję wideo na żywo (2020), Empty Mall Lofi Serenade na stereofoniczną projekcję dźwięku (2021), declined/ restored\elapsed na orkiestrę (2020/21).