Matičevska, Lilijana
jest kompozytorką tworzącą z fascynacji zagadnieniami percepcji czasu. Jej utwory mają źródła inspiracji w zjawiskach politycznych, historycznych i własnych doświadczeniach, ale najważniejszym z nich jest poczucie wspólnoty, współtworzenia i osobistych zainteresowaniach oraz możliwościach twórczych wykonawców, z którymi współpracuje.
Lilijana studiowała kompozycję w Melbourne Conservatorium of Music pod kierunkiem Katy Abbott, Miriama Young, Elliotta Gygera, Christine McCombe i Melody Eötvös. Jej utwory były wykonywane w Europie, Ameryce Północnej i Australii. Jej kompozycja Palimpsest powstała na zamówienie Musica Assoluta miała swoją premierę w Hanowerze w 2018, po której Lilijana została opisana w prasie jako 'mordlustigen [Australierin]’, które to określenie przyjęła jako zaszczyt.
Jej niedane prace to między innymi: 'Electric Revolution' napisany dla cenionych Thereminist Thorwald Jørgensen i the Acacia String Quartet i prawykonany na Albury Chamber Music Festival w 2019 roku, Black Cat Sonata na gitarę napisana dla Harolda Grettona, prawykonana na Melbourne Guitar Festival. W 2021 roku Lilijana rozpoczęła cykl kompozycji elektroakustycznych na instrumenty solowe, który otwiera utwór You Can Call Me CV01 na kontrafagot zamówiony przez ANAM Set i prawykonany przez Jye Todorova. Cykl będzie miał swoje zwieńczenie w formie interdyscyplinarnej opery z udziałem Hatsune Miku.
Lilijana współpracuje z bardzo zróżnicowanymi instytucjami, zespołami i solistami: Plexus Collective, Ziggy and Miles Johnston, The Australian National Academy of Music, JACK Quartet, ELISION Ensemble czy Musica Assoluta.