Michaluk, Maciej
ukończył kompozytorskie studia licencjackie w łódzkiej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w klasie Artura Zagajewskiego. Studia magisterskie z zakresu teorii muzyki odbył w Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie pod opieką Andrzeja Mądro, zaś kompozycję ukończył z wyróżnieniem w klasie Cezarego Duchnowskiego w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Ostatni semestr studiów spędził w Norges musikkhøgskole (NMH) w Oslo w ramach programu Erasmus+. Jego utwory zostały już dostrzeżone podczas ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów oraz festiwali takich jak Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Audio Art Festival, Avant Art Festival czy Musica Privata. Finalista 61. Konkursu Młodych Kompozytorów im. T. Bairda.
Będąc na początku drogi artystycznej, poszukuje własnych środków wyrazu, dlatego oprócz kompozycji czysto instrumentalnych tworzy również te z użyciem gestu scenicznego, elektroniki, nowych technologii czy nawet języka migowego. Nie stroni od współpracy, współtworząc instalacje, spektakle teatralne i choreograficzne. W swoich ostatnich działaniach coraz bardziej zmierza w stronę kompozycji multimedialnej, skupiając się na relacjach pomiędzy tym, co analogowe, a tym, co cyfrowe.
Oprócz stricte kompozytorskiej, prowadzi również działalność teoretyczną, pisząc artykuły do wydawnictw akademickich oraz ogólnopolskich periodyków, bierze przy tym czynny udział w konferencjach nt. współczesnej kultury muzycznej. Jest założycielem oraz wieloletnim przewodniczącym Koła Artystyczno-Naukowego Nowych Mediów Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od 2023 związany jako wykładowca z macierzystą uczelnią, gdzie wprowadza autorskie zagadnienia dotyczące teorii i praktyki muzyki nowych mediów.
Stypendysta Akademii Muzycznej w Łodzi, Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS, Prezydenta Miasta Biała Podlaska oraz Marszałka Województwa Lubelskiego.
https://soundcloud.com/maciekjmichaluk
Wybrane utwory: Ukwiał pustelnik na kwartet saksofonowy (2017), Ekspresja żydowska na orkiestrę (2018), Muzyka migana na werbel, elektronikę i wideo (2019), System sprzężeń zwrotnych na elektronikę i wideo (2021), Oscillatoria na kwartet skrzypcowy (2021), hold & release na akordeon, performera, MIDI i elektronikę (2022), F2F na flety, live electronics i wideo (2022), Bat Music na flet i elektronikę (2022), b))))))) na instrumenty dęte blaszane, elektronikę i wideo (2022), Low Frequency Orchestra na 3 dyrygentów-performerów, kontrolery ruchowe i elektronikę (2023), ((((limi)))) na elektronikę i wideo (2023), HyperARP na organy, MIDI i elektronikę (2024).