Soliści ORKIESTRY SYMFONICZNEJ FILHARMONII ŚLĄSKIEJ / HASHTAG ENSEMBLE / NEOQUARTET / SINFONIA VARSOVIA / ZAMANI
Macklay / Rupociński / Górecki / Górczyński / Hosokawa / Saunders / Samimi Mofakham / Kosecka / Cybulski / Ciciliani / Krzewiński / Wojciechowski / Bång
Po raz pierwszy w historii festiwalu inauguracja Warszawskiej Jesieni będzie mieć formę cyklu minikoncertów i instalacji, rozproszonego w przestrzeni Filharmonii Narodowej. Dopełnią one koncert w sali głównej. W tym dniu dźwięki zabrzmią w nietypowych zakątkach budynku, na co dzień pełniących funkcje techniczne i nie zawsze dostępnych dla publiczności. Dzięki takiej formule odbiorca sam zbuduje program swojego festiwalowego wieczoru. Zdecyduje nie tylko o tym, które punkty na mapie filharmonii chce odwiedzić, ale też w jakiej kolejności to zrobi oraz ile czasu spędzi w danym miejscu. Spacerując po budynku, goście będą mieli okazję posłuchać utworów o różnym charakterze i różnej długości, w wykonaniu zarówno solistów, jak i składów orkiestrowych. Każdy słuchacz będzie więc mógł obcować ze sztuką we własnym tempie.
Paweł Hendrich, kurator
/ 18:00, 18:30, 19:00, 19:30, 20:00, 21:30
Sky Macklay Harmonitrees (2020) instalacja
/ 18:00-20:30
Marcin Rupociński Focus Tracking (2023) instalacja
/ 18:15
Soliści ORKIESTRY SYMFONICZNEJ FILHARMONII ŚLĄSKIEJ:
Anna Podulka skrzypce
Rafał Woźniak altówka
Konrad Bargieł wiolonczela
Henryk Mikołaj Górecki Genesis I: Elementi per tre archi op. 19 nr 1 (1962)
na skrzypce, altówkę i wiolonczelę
Partnerem wydarzenia jest Filharmonia Śląska.
/ 18:30, 20:00, 21:30
Klara Skorupowska, Marcin Przestrzelski programiści Easy Robots
Aleksandra Koniuch reżyseria dźwięku
Michał Górczyński klarnet kontrabasowy
Historie robotyczne (2023)** instalacja
1. Przygotowanie
2. Łańcuchy
3. Folie
4. Małe gitary
5. Herbata
6. 3 roboty
7. Hymn
8. Jedna linia
9. Dyrygowanie
10. Mały robot
Instalacja Historie robotyczne została zrealizowany w ramach stypendium m.st. Warszawy we współpracy z Wydziałem Mechatroniki Politechniki Warszawskiej oraz firmy Easyrobots.pl. Podziękowania dla Pana dziekana prof. dr. hab. inż. Gerarda Cybulskiego oraz Pani dr hab. inż. Barbary Siemiątkowskiej
/ 18:30, 19:30, 21:30
HASHTAG ENSEMBLE:
Ania Karpowicz flet
Dominik Płociński wiolonczela
Paweł Janas akordeon
Toshio Hosokawa
Sen I (1984, rew. 1986) na flet solo
Sen II (1986, rew. 2002) na wiolonczelę
Sen V (1991–1992) na akordeon
/ 19:00, 20:00, 21:30
HASHTAG ENSEMBLE:
Marta Piórkowska skrzypce
Adam Eljasiński klarnet basowy
Rebecca Saunders
Caerulean (2010–11) na klarnet basowy
Hauch (2018) na skrzypce solo
/ 19:00, 20:00, 21:30
Aleksandra Ołdak warstwa wideo w utworze Martyny Koseckiej
NEOQUARTET:
Karolina Piątkowska–Nowicka 1 skrzypce
Paweł Kapica 2 skrzypce
Michał Markiewicz altówka
Krzysztof Pawłowski wiolonczela
Przemysław Kunda reżyseria dźwięku
Idin Samimi Mofakham Crystallum (2021) na kwartet smyczkowy i elektronikę
Martyna Kosecka Arkhḗ: Noise Maps (2021) na amplifikowany kwartet smyczkowy, elektronikę i mapping 3D
/ 18:30, 19:30, 21:30
Krzysztof Cybulski Post-Digital Sax
Piotr Zalewski autoviola
Hubert Zemler aeromembranophone
Remigiusz Czechowicz reżyseria dźwięku
Krzysztof Cybulski AAAA (augmented acoustic actuated autonomous) (2023)**
/ 19:00, 19:30, 20:00, 21:30
Marko Ciciliani Why Frets? - Tombstone (2022)* instalacja
/ 18:30, 19:00, 19:30
Kuba Krzewiński Dotknij mnie (2023)** instalacja
/ 20:30 / Sala Koncertowa
SINFONIA VARSOVIA
Yalda Zamani dyrygentka
Michał Bereza, Kamil Kęska, Barbara Okoń-Makowska reżyseria dźwięku
Sławomir Wojciechowski Digging for Gold (2023)** na wielką orkiestrę symfoniczną i warstwę elektroniczną
(zamówienie Warszawskiej Jesieni)
Zamówienie utworu Digging for Gold Sławomira Wojciechowskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
/ 21:00 / Sala Koncertowa
SINFONIA VARSOVIA
Yalda Zamani dyrygentka
Michał Bereza, Kamil Kęska, Barbara Okoń-Makowska reżyseria dźwięku
Malin Bång splinters of ebullient rebellion (2017/18) na orkiestrę
** prawykonanie
* pierwsze wykonanie w Polsce